Dags att synas! Vi hjälper dig att skapa buzz, få medieutrymme och driva opinion. 

KAMPANJER

Informationskampanj, pr-kampanj, reklamkampanj, 360-kampanj. Det finns många olika sätt att bedriva kampanj men gemensamt är att trycket är högt när vi går live.

MEDIERELATIONER

Vill du nå ut i media? Vi vet hur journalister vill ha sitt material och sina underlag, och vem vi ska kontakta när.

DEBATTARTIKLAR

Tycker du jättemycket men har svårt att formulera det på ett spetsigt sätt? Vi trattar ner budskap och argument för att sedan skriva en debattartikel. Självklart hjälper vi även till med att få den publicerad.

PROFILERING TALESPERSONER

People like people. Därför vill de flesta också ha ett ansikte på ett företag eller organisation. Ju bättre profilerad talesperson, desto större medieutrymme och desto enklare att få upp sina egna frågor på agendan.

INFLUENCER MARKETING

Oavsett vad man tycker, är influencers här för att stanna. En väl utförd insats eller samarbete med en influencer kan generera väldigt goda resultat. Men även här gäller det att ha fingertoppskänsla.

PRESSEVENT

Vill du samla många personer i ett rum för att föra ut ditt budskap? Vi ordnar pressevent, utställningar, seminarium med mera. Allt från koncept till genomförande. 

Jonas Leth, Generalsekreterare, Skolidrottsförbundet

“Med Obeya som nära partner har vi på tre månader åstadkommit mer än vi gjort på flera år. Jag är grymt glad att vi valde varandra!”

Världens minsta Halebop-butiker

Under årets fattigaste månader släppte Halebop kampanjen “Så mini” med ett gäng fördelaktiga erbjudande till låga priser. För att skapa kännedom och intresse för erbjudandena lanserade vi Halebops första butiker någonsin som precis som priserna var Så mini. Det vill säga världens (troligtvis) minsta fullt fungerande butikskedja i storlek av en skokartong.

Minibutikerna placerades ut på hemliga platser i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Genom ledtrådar i sociala medier uppmanades följare leta reda på butikerna. De som lyckades hitta dem kunde via en QR-kod ta del av erbjudanden som bara fanns i butikerna.

Stora delar av butikerna var gjorda av pärlor och skapade av konstnären Johan Karlgren, mer känd som Pappas Pärlor, som blivit känd för sina street art-installationer gjorda av just pärlor.

Minibutikerna genererade uppmärksamhet i alltifrån Café och Feber, till Dagens Handel.